суббота, 27 февраля 2016 г.

Тема. Узгодження іменника з прикметником. Робота над загадками. Лексична тема
                «Одяг та взуття»
Мета:
 навчальна:   закріпити знання учнів про одяг та взуття; учити узгоджувати іменники з 
                        прикметниками; вчити відгадувати загадки;  збагачувати словниковий запас
                       учнів;
розвиваюча: розвивати слухове та зорове сприймання, вміння концентрувати увагу,
                       аналізувати, порівнювати, узагальнювати, класифікувати, систематизувати
                       на наочній і вербальній основі.
виховна:       виховувати наполегливість у праці, бажання вчитися.
корекційна:  формувати повноту відтворення словесного матеріалу; активізувати творчу
                       розумову діяльність; працювати над вдосконаленням і якісним розвитком
                      кінестетичного сприймання.
Обладнання: картки з зображенням одягу; слова «Одяг, дитячий, чоловічий, літній,
                      жіночий, дитячий, сучасний, шерстяний»; слова для складання речення;
                      карти до гри «Що зайве?»
                                                           Хід заняття
І.  Вступна частина.
1.1. Привітання. Організаційний момент.
- Добрий день! Ми  зичимо всім.         Хай справді добрим буде він.
- Побажаємо собі успіху! Посміхнімося! Нехай гарний настрій допоможе нам міркувати, бути розумними і  кмітливими та уважними.

1.2.  Установка. Для того, щоб ми краще займались на занятті. (вчитель з учнем промовляють разом)
Очі дивляться,                                  Вуха слухають,                  
Голова думає,                                   а руки виконують. 
Запам’ятай.    Говори вдумливо й виразно!        Промовляючи кожен звук чітко, добре!             
                          Пиши уважно й охайно!                Ретельно звіряй написане!

1.3. А тепер для того щоб ми добре говорили, налаштуємось на роботу та виконаємо вправи:
Ø  Вправи для нижньої щелепи: «Бегемот», «Підйомний кран», «Шухлядка».
Бегемот. Із напруженням м’язів опускати й піднімати нижню щелепу. На рахунок 1 – 2.
Підйомний кран. Із напруженням м’язів рухати нижньою щелепою вліво-вправо. На рахунок 1 – 2.
Шухлядка. Із напруженням м’язів висунути вперед нижню щелепу так, щоб нижні зуби перекрили верхні. Потім перемістити так, щоб верхні зуби перекрили нижні.  На рахунок 1 – 2.

Ø  Вправи для губ: «Гребінець»,  «Повітряна кулька», «Полоскання».
Гребінець. Нижніми зубами «розчесати» верхню губу. А потім верхніми зубами – нижню. На рахунок 1 – 2.
Повітря кулька. «Надути» повітрям щоки, а потім втягнути їх між щелепами. На рахунок 1 – 2.
Полоскання. Імітувати полоскання зубів, при цього губи не повинні випинатися. На рахунок 1 – 2.

Ø  Вправи для язика: «Лопатка», «Неслухняний язик», «Чистимо зубки», «Маятник».
Лопатка. Широкий розслаблений язик злегка висунути із рота й покласти на нижню губу. Утримувати: 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 7 – 8 – 9 – 10.
Неслухняний язичок. Широкий, розслаблений язик покласти на нижню губу й «пошльопати» по ньому верхньою губою, промовляючи: пя – пя – пя.
Чистимо зубки. Відкрити рота. «Почистити» язиком верхні зуби, спочатку з внутрішнього, а потім із зовнішнього боку, роблячи повільні рухи вліво – вправо. Потім «почистити» нижні зуби. На рахунок 1 – 2.
Маятник. Відкрити рота. Висунути язик і рухати ним вліво – вправо. Слідкувати за тим, щоб язик не облизував губи. На рахунок 1 – 2.

Ø  Промовляємо чистомовку з відплескуванням ритму.
                        Тя- тя- тя – починаємо заняття.
                        Ень-ень-ень – за вікном чудовий день.
Ни – ни – нидочекались ми весни.                    
                        Уть- уть- уть – вирушаємо у путь.

1.4. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на занятті ми вирушаємо у  магазин, в якому продається …
А що саме в цьому магазині продається ти мені зараз відповіси. Вчитель читає вірш.
Чоловічий, жіночий, дитячий                   
Для дівчаток він є, і хлоп’ячий,
Легкий – літній, і теплий зимовий,          
Ще домашній, спортивний, святковий.
Його шиють, плетуть, вишивають.          
Що це? Ти вже знаєш?
Що в цьому магазині продається?                         (ОДЯГ).
            Сьогодні на занятті ми будемо говорити про одяг та який він буває.


ІІ. Основна частина.
2.1. Відділ «Чоловічого одягу».  Гра «Який, яка, які?» Подивитися на предмет і назвати його ознаки: за формою, кольором, розміром, зовнішнім виглядом тощо. Робота з малюнками.
Чоботи –                        гумові, шкіряні, теплі, нові, красиві, фіолетові;
Шапка –                       зимова, плетена, красива, різнокольорова;
Костюм –                      сірий, робочий, діловий, зручний, новий;
            

2.2. Відділ «Літнього одягу». Гра «Слухай і почуй». Мета: розвиток уваги. Учню пропонується уважно слухати слова, які говорить вчитель, і плескати у долоні щоразу коли трапляється назва літнього одягу.
            Увага! Почали: сукня, светр, пальто, шорти, халат, футболка, шапка, спідниця, шарф, сарафан, купальник,  плащ,  шуба, кепка.
           
           
Вправа на дрібну моторику.


2.3. Відділ «Сучасного одягу». Гра «Підбери слово». Вчитель називає назву одягу та з чого він зроблений,  учень утворює словосполучення.    Шапка з вовни – вовняна.
Шапка з хутра –                  хутряна;                     Чоботи з гуми –                  гумові;
Спідниця із шовку –          шовкова;                    Пальто зі шкіри –               шкіряне;
Шуба з норки -                    норкова;                    Капелюх із соломи –          солом’яний.
            Що зараз робили?  Утворювали словосполучення.
2.4. Відділ  «Шерстяного одягу». Гра «Що зайве?» Робота з картинками. Що зайве у цьому відділі? Картинки: светр, шапка, шарф, рукавички, шкарпетки, колготи, кросівки.                                          

                                        

Фізкультхвилинка.

2.5.Відділ «Жіночого одягу». Відгадати загадки. Вчитель читає загадки, учень дає відповідь. Що в цьому відділу продається?

1.      Не вдягають їх хлоп’ята, мов принцеси, в них дівчата.  (Сукня).

2.Хоч хатинонька маленька,                                  Та затишна і тепленька:
    Як мороз кусається,                                            П’ять братів сховається.   (Рукавичка).

3. Натягніть мене на вуха – не злякає завірюха!   (Шапка).

4. Вдень з ногами, а вночі без ніг.  (Чоботи).


2.6.Відділ «Дитячого одягу». Робота над реченням. Скласти речення із заданими словами.
Про охайність пильно дбай, чистим одяг свій тримай.

—Чому одяг у кожного з нас завжди повинен бути чистим? Як цього досягти?

           
Одяг – це наше обличчя. Охайна людина постійно слідкує за своїм зовнішнім виглядом: одягом, взуттям, обличчям, волоссям. Змінювати одяг необхідно потому, як він забруднився. Цього правила необхідно дотримуватися постійно. Запам’ятай! Не одяг прикрашає людину, а добрі справи.



ІІІ. Заключна частина. Підведення підсумків.
1.Про що ми сьогодні говорили на занятті? Який буває одяг?
2. Що ми сьогодні робили на занятті?
3.Що тобі сподобалось на занятті? Які нові слова ти сьогодні  запам’ятав?

Комментариев нет:

Отправить комментарий