четверг, 28 декабря 2017 г.

Тема:       Танок осіннього листка
        
Мета-
Навчальна:  поглибити  знання про осінь, її ознаки,   повторити назви осінніх
                     місяців; поповнити словниковий запас з теми «Осінь»;

Корекційно - розвиваюча: розвивати фонематичний слух, мислення,
                      мовлення, пізнавальну активність, вміння концентрувати увагу,
                      класифікувати,  систематизувати на наочній і вербальній основі;
                    корегувати повноту відтворення словесного матеріалу;
                   
Виховна:        виховувати інтерес до навчання, любов до природи;

Обладнання:  мультимедійна установка,  комп’ютерна презентація «Танок
                      осіннього листка», аудіо запис «Звуки природи», аудіо
                      запис фізкультхвилинки «Осінь», клиновий листок жовтого
                      кольору, клинові листочки жовтого, зеленого, червоного
                      кольорів з написами складів (місяці осені); картки до вправ
                     «Судоку», «Парасолька»

                                               Хід заходу
І. Організаційний момент.
(Звучить заспокійлива музика.)  Мелодія № 1.
Вчитель – дефектолог.  Добрий день!                     
               У добрий час!                     
              Рада я вітати вас!                     
     З миром зустрічаю,                     
     Щастя вам бажаю.

Добрий день, дорогі діти і дорослі! Я вітаю вас і запрошую на корекційно – розвитковий захід  «Танок осіннього листка».
        (Демонстрація слайду «Корекційно – розвитковий захід. Танок осіннього листка»).
Діти, спочатку пригадаймо правила поведінки під час свята. Як поводять себе виховані діти? 
Вчитель – дефектолог називає правила поведінки, а діти говорять так чи ні:
Ø Виховані діти під час заняття поводять себе спокійно, ввічливо. (Так)
Ø Виховані діти під час заняття можуть галасувати, викрикувати,
верещати. (Ні)
Ø Вихована дитина, якщо хоче щось розповісти, або  запитати –
обов’язково  піднімає руку. (Так)
Ø Виховані діти під час заняття можуть відволікатись, заважати іншим
товаришам. (Ні. Учень дуже уважно слухає вчителя)
Ø Виховані діти під час заняття поважають своїх товаришів, уважно 
слухають всі виступи. (Так)
Ви, діти, молодці! Ви - виховані діти. Ви, знаєте як поводити на перервах та  заняттях.
         Діти, протягом заняття говорить правильно, чітко, відповіді давайте повними реченнями.

ІІ. Основна частина.
Вчитель – дефектолог  демонструє великий жовтий листок.
Діти, що у мене в руці?
Діти: листок.
Вчитель – дефектолог.  Правильно. Це листок – провідник.  Він нас запрошує у гості.
В яку пору року запрошує нас цей листочок?
Діти:  Осінь.
                              (Демонстрація слайду «Осінь»).

Вчитель – дефектолог  розповідає  легенду  про осінь.
За народним переказом, Осінь — молодша донька Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй: «Забирай усе моє багатство, віддаю все моє золото. Будь щирою — і люди полюблять тебе».
(Демонстрація слайду «Осінь – донька Сонця»).

Вчитель – дефектолог.  Діти, скажіть мені, якими словами можна описати осінь? Осінь вона – яка?
1.Вправа «Осінь – яка?» (Утворення фрази.) Вчитель передає листок, а діти підбирають слова.
Орієнтовні відповіді дітей: осінь щедра, осінь багата, осінь золота, осінь красива, осінь кольорова, осінь тепла,  осінь чарівна, осінь врожайна і т.д.
Вчитель – дефектолог. Ви, діти, молодці. Такими гарними слова описали осінь.

Листок – провідник хоче вас познайомити з синами Осені. В Осені є три сини. Відгадайте, хто вони?

         2.Вправа «Кленовий листок».                                       
Вчитель – дефектолог загадує загадку.
У південний край землі
Відлітають журавлі,
Знов лункий шкільний дзвінок
Нас покликав на урок.
Як цей місяць звати?
Прошу відгадати.
Діти:                         (Вере -сень)
Вчитель – дефектолог. Діти, у вас на партах знаходяться кольорові листочки: зелені, жовті,  червоні. Виберіть листочки зеленого кольору та складіть назву першого осіннього місяця. Як називається перший місяць осені?
Діти з кленових листочків зеленого кольору складають  назву першого місяця осені.

Вчитель – дефектолог загадує загадку.
Кличуть нас ліси, поля, сади
Дозбирати осені плоди.
Із дерев спадає листя жовте,
То землею ходить місяць…
Діти:                       (жов - тень).


Вчитель – дефектолог. Виберіть листочки жовтого кольору та складіть назву другого осіннього місяця. Як називається другий місяць осені?
Діти з кленових листочків жовтого кольору складають другий  місяць осені.

Вчитель – дефектолог загадує загадку.
Крапле з неба, дахів, стріх.
Дощ холодний, перший сніг.
Почорнів без листя сад.
Що за місяць?
Діти:                       (Листо -пад).

Вчитель – дефектолог. З листочків червоного кольору  складіть назву останнього осіннього місяця. Як називається третій, останній  місяць осені?
Діти з клинових листочків червоного кольору складають назву останнього  місяця осені.

         Вчитель – дефектолог.        Ви, діти, молодці. Правильно склали з листочків та назвали назви осінніх місяців
Ви, уже напевно трішки втомились? Листок – провідник пропонує вам хвилинку відпочинку.
(Хвилинка відпочинку проводиться під музичний супровід. Мелодія № 2).

         Я у руці тримаю листок. Коли листок вгорі – ви плескаєте в долоні, коли  листок внизу – тупотіть   ногами, коли листок переді мною – плескаєте в долоні та тупотите  ногами одночасно. Готові? Будьте уважними!


Вчитель – дефектолог. Восени в природі відбувається багато змін. Зміни в погоді, зміни в житті рослин та тварин. 

Діти, давайте пригадаємо ознаки осені? Які зміни відбуваються восени?
                              (Демонстрація слайду «Ознаки осені»).
         Вчитель – дефектолог. Вересень місяць ви складали з листочків, якого кольору? Жовтень місяць? Листопад?
         Діти: зеленого кольору. Жовтого кольору. Червоного кольору.

Вчитель – дефектолог. Чому листочки різного кольору? Яка це ознака осені?
Діти: зміна кольору листя.

Вчитель – дефектолог. Коли листочки змінили забарвлення, що відбувається далі? Вони залишаються на гілках дерев чи падають?
Діти: листочки падають.

Вчитель – дефектолог. Як ця ознака називається?
Діти: листопад.

Вчитель – дефектолог. Що відбувається з птахами восени?
Діти: птахи відлітають у вирій.

Вчитель – дефектолог. День і ніч однакові?
Діти: Ні. День стає коротшим,  а ніч - довшою.

Вчитель – дефектолог. Яка погода восени?
Діти: небо вкривається темними хмарами, дощова погода.

         Вчитель – дефектолог.  Щоб сховатись від дощової, похмурої погоди людині потрібна парасолька.    Листок – провідник підготував вам завдання «Парасольки».
                              (Демонстрація слайду «Парасолька»).

         3.Вправа «Парасолька».
Подивіться уважно на малюнок і знайдіть однакові парасольки, з’єднайте їх. Поясніть, у чому їхня схожість.
Діти самостійно виконують завдання на картках.

-        
А зараз  листок – провідник, пропоную вам здійснити мандрівку
незвичайним видом  транспорту – на килимі – літаку.
-          Заплющіть очі. Уявіть, що  ви сідаєте на килим – літак. Починаєте
летіти. Ви піднімаєтесь все вище і вище, відриваєтесь від землі, летите по небу. Перед вами відкриваються дивовижні краєвиди осінньої природи. Чи довго летіли, чи ні, а політ закінчився. Відкривайте очі.
Ось ми з вами опинились в осінньому лісі.

                                    (Демонстрація слайду «Ліс»).
У лісі живуть хижі звірі, ростуть великі дерева та запашні квіти. Ваше завдання відгадати, хто живе у лісі? Що за звуки ми можемо чути у лісі?

                                    (Аудіо записи «Звуки природи»).
4.Вправа «Звуки природи».
1.     Вовк виє.  Хто так виє у лісі?                   Лисиця, вовк чи заєць?
2.      Спів солов’я. Хто так гарно співає?        Ворона, голуб чи соловей?
3.      Дзюрчання струмочка. Що може так дзюрчати?
                                                                   Вітер, струмочок, шелест листя?
4.      Каркання ворони. Кому належить цей звук? Хто так «говорить»?
                                                                  Соловей, ворона чи голуб?
5.      Грім. Що це за звук? Звук чого?                     Вітру, снігу чи грому?
6.      Квакання жаби. Кому належить цей звук? Хто це?
Жаба, муха, комар?
7.      Шум вітру. Що може так шуміти?Вітер, струмочок, шелест листя?



5. Вправа «Дихання». Виконання дихальних вправ.
А зараз давайте проспіваємо, як шумить  вітер. Сядьте зручно. Спинки
рівненькі, плечі не піднімаємо робимо глибокий вдих через ніс – затримка дихання – повільний  плавний видих із вимовлянням: «ш – ш – ш». 
Раптом вітер стає все сильніше і сильніше. Як звучить сильний вітер?   (Ш -Ш -Ш);
І ось ми чуємо пісеньку веселого жучка:   (ж – ж – ж).
Раптом пролетів маленький комарик:           (з – з – з).




Ми з вами так гарно співали, що лісові мешканці захотіли з нами познайомитись, але вони трішки соромляться, тому сховались. Давайте, відшукаємо їх.
(Демонстрація слайду «Лісові мешканці»)

6.  Вправа «Лісові  мешканці»

Ø Відшукайте тварин та птахів: дятел, 2 білки, лось, оленя, ведмідь, їжак, 
заєць, зозуля, мишка.
Ø Хто сховався у лісі? Назвіть їх.
Ø Скільки тварин й птахів  ви відшукали? Порахуйте. (11)
Нам час повертатись до нашого класу. Встаньте діти. Ми вирушаємо у путь. (Проведення музичної фізкультхвилинки – «Осінь»)

Осінь кожного року дарує нам щедрі дарунки у вигляді овочів та фруктів. Листок – провідник пропонує вам виконати завдання.  
               (Демонстрація слайду «Судоку»).
Розставити овочі (фрукти) у незаповнені клітинки, так щоб овочі (фрукти) не повторювались. Кожний ряд складався з різних овочів (фруктів).
Діти самостійно виконують вправу за картинками «Судоку».

7. Вправа «Судоку»
Вчитель  - дефектолог. Діти, погляньте на екран.  Листок – провідник  виконував завдання «Чого не буває восени?».  Скажіть, правильно він його виконав? Чи щось тут зайве? Чого не буває восени?

8.Вправа «Що зайве?»

          


(Демонстрація слайду «Що зайве? Фрукти»)

                         


ІІІ. Підсумок виховного заходу.
                                      Ось заняттю вже майже кінець.
      І нам  прощатися пора.
                                               Я бажаю діти, вам,
  Щастя, миру і добра.

На цьому корекційний захід «Танок осіннього листка» закінчено. Дякуємо за увагу.




Комментариев нет:

Отправить комментарий