среда, 29 марта 2017 г.

корекційна робота в закладі

Корекційно - розвиткова робота з дітьми із затримкою психічного розвитку в умовах навчально-виховного процесу закладу              
Головним завданням сучасної освіти є забезпечення умов для розвитку і саморозвитку кожного учня, що реалізується через оновлення змісту навчальних програм, інноваційних технологій організації навчально – виховного процесу, зокрема, і організації корекційно – розвиткової  роботи в закладі.
 Корекційно - розвиткова робота – це система заходів, яка передбачає вирішення специфічних завдань, зумовлених особливостями психофізичного розвитку учнів на основі диференційованого підходу до навчання та виховання учнів, що виявлявся через врахування рівня загального і мовленнєвого розвитку дітей, порушення психофізичного розвитку та особистісних якостей.
Корекційна складова в закладі здійснюється відповідно до нормативно – правової бази корекційної та інклюзивної освіти.                       
Виходячи із зазначених документів, заклад надає комплекс корекційних заходів:                                                                  
Ø освітні послуги;
Ø психолого педагогічна та соціальна корекція;
Ø фізкультурно - спортивна корекція;
Ø соціально - побутова корекція;
Ø медична корекція.
Освітні корекційні послуги реалізуються через колективну форму навчання,  фронтальну,  індивідуальну  та підгрупову.  Навчальний процес у школі організовується з урахуванням рекомендованих Міністерством освіти і науки адаптованих навчальних програм. 
         З метою забезпечення корекції первинних і вторинних відхилень розвитку учнів з особливими освітніми потребами, формування компенсаторних способів предметно - практичної діяльності в закладі проводяться уроки з використанням різноманітних технологій, методик корекційних методів та прийомів, а також проводяться  уроки корекції розвитку та розвитку мовлення.                                                      
Під час, яких вчителі з великим педагогічним досвідом роботи, приділяють багато уваги питанням розвитку психічних процесів, попередженню та послабленню відхилень,  що відбуваються в психіці, інтелекті та особистісній сфері учнів.                                                                                    
З метою забезпечення корекційно – розвиткового супроводу дітей із мовленнєвими вадами, учнів з особливими потребами та дітей - інвалідів в умовах інклюзивного навчання в закладі працюють вчителі – логопеди, вчитель - дефектолог.                                                                    
Вся робота, яких направлена на виправлення дефектів усної і писемної мови, сприяння подоланню  зумовленої  ними неуспішності з рідної  мови;  використання вправ, націлені на розвиток уваги, пам’яті, уяви, будуючи їх на програмовому  матеріалі тощо.                                               
Психолого – педагогічна корекція – реалізується через консультування, психолого-педагогічні діагностики, психологічну та педагогічну корекції, яку здійснює висококваліфікований практичний психолог.                                                                                                                                                                                                     
В закладі здійснюється тісна співпраця практичного психолога та соціальних педагогів, робота яких направлена на розв’язання конфліктних ситуацій спираючись на технологічні прийоми конфліктології та соціальної психології, а також здійснення соціального супроводу сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах.                                                                                                                                                     
Фізкультурно - спортивна корекція – організовується на уроках фізичної культури, ритміки, навчально - тренувальних заняттях з фізичної культури і спорту, заняттях спортом у другу половину дня.             
            Результатом фізкультурно – спортивної реабілітації є спортивні досягнення, перемоги та успіхи наших вихованців.                   
           Саме, дякуючи вчителям фізичної культури вихованці нашого закладу  мають високі спортивні досягнення.      
Медична корекція – це лікувально - профілактичні заходи, здійсненні
кваліфікованими медичними працівниками.                                                                        
Уся корекційно - реабілітаційна робота,  яка проводиться у закладі підпорядковується одній меті – максимальній ефективності дітей до соціалізації.                           
Соціально - побутова корекція здійснюється на уроках трудового навчання, обслуговуючої праці, під час соціально - побутового патронажу, навчання основних соціальних навичок, працетерапії, під час яких учні оволодівають спеціальними знаннями,  уміннями і навичками, які необхідні для самостійного життя.                                                                                                                                                                                  
Необхідні знання учні отримують від  досвідчених майстрів, справжніх педагогів.                                                                                          
Продовження вищезазначених заходів реабілітаційної роботи в другій
половині дня здійснюється з використанням потенціалу та  досвіду вихователів.                                                                                      
Специфіка роботи вихователів – це фаховий педагогічний супровід учнів із ЗПР упродовж ІІ половини дня, тобто здійснюється практичне закріплення навчальних знань, здобутих  на уроці,  у поєднанні з корекційно – розвитковою роботою, залежно від особливостей їх навчально – пізнавальної діяльності  (розвиток мовлення, розвиток слухового сприймання та формування вимови, орієнтування у просторі та мобільність, комунікативні навички та ін.).
Співпрацею  класного керівника та вихователя в закладі реалізується один з основних видів корекційної роботи, а саме,  розвиток творчих здібностей дітей, організація змістовного цікавого дозвілля вихованців через проведення шкільних фестивалів, родинних свят, конкурсів художньої самодіяльності.                                                                                   


Підсумовуючи вищесказане, можна зробити висновок  про спільну плідну  роботу усього педагогічного колективу, що  є успішною системою заходів корекційно – розвиткової роботи закладу.



Комментариев нет:

Отправить комментарий